Šance na otěhotnění s věkem klesají

324


Pokud plánujete děťátko a už nemáte 20, vaše šance se s každým přibývajícím rokem snižují.

Starší prvorodičky se často setkávají s informacemi o tom, jak jim postupně klesá šance otěhotnět a že by se měli s mateřstvím co nejdříve pospíšit. Někdy však člověk nemůže jít proti přírodě a když se vám nedaří zplodit děťátko, takové statistiky vám nepřidávají na náladě.

Zkuste nyní zapomenout na tyto negativní zprávy a myslete jen pozitivní. Udělejte raději ve svém životě pár změn, které vám pomohou splnit váš velký sen.

Psychika

Nervozity a nepřiměřeného napětí musí zbavit oba partneři. Tato řada se snadněji mluví jako koná a nepodaří se vám to změnit ze dne na den. No pracujte na tom postupně, abyste po dvou měsících byly jinak naladěni.

Nemyslete neustále na to, že se vám nedaří a vypusťte z hlavy myšlenku, že musíte být rodiči. Namísto toho si užívejte váš vztah jako v začátcích a těšte se ze vzájemné přítomnosti.

Jděte někde na dovolenou, přestaňte poslouchat rady jiných rodičů a nalaďte se na to, že co vám má být dopřáno, to vám bude dáno. Teprve pak přijde to skutečné uvolnění, a i když se vám nepodaří otěhotnět hned, do půl roku byste měli být úspěšní.

Stres

Lidé se nejčastěji stěžují na stres v práci. Pro dítě, musíte tomu něco obětovat. A pokud vám na tom skutečně záleží, tak neváhejte učinit i změnu v práci.

V závislosti na vaší pozice a možností si vyberte delší dovolenou, neplacené volno, přejděte na jinou pozici nebo úplně vyměňte místo, kde pracujete. Pomůže vám to nejen nyní, ale také později po narození miminka.

Když nejste s manželem ochotni udělat takovou změnu, musíte se naučit alespoň vytvořit si prostor pro sebe a naučit se relaxovat, abyste kompenzovali tu negativní nahromaděnou energii.

Podívejte se na jídelníček

V mladším věku to jde všechno jednodušší a nemusíte velmi měnit svůj životní styl. Když už máte po třicítce, měli byste upravit i svou stravu.

Organismus potřebuje být v top formě, aby se mohlo oplodněné vajíčko lépe uhnízdit. Z jídelníčku proto odstraňte vepřové maso, nekvalitní masné výrobky, rychlé občerstvení, polotovary, mléčné výrobky se zahušťovadlem a bílý cukr.

Místo toho jezte hodně zeleniny, ovoce, grilované, pečené nebo dušené maso a hledejte také kyselinu listovou v přírodní formě.

Pravidelný režim a spánek

Tělo potřebuje určitou pravidelnost, aby se mohlo správně naladit a začalo lépe fungovat. Naučte se vstávat a usínat ve stejnou dobu.

Pokud je to možné, uzpůsobte takovému režimu i stravování a cvičení. Takový harmonogram vám pomůže uklidnit se a najít si zároveň více prostoru i pro vlastní aktivity.

Do postele byste se měli dostávat vždy před půlnocí, abyste si stihli dostatečně odpočinout a zbytečně si neubíraly přísun nové energie. Spát byste měli 7 až 8 hodin. Neprospívá ani mnohem delší spánek, protože byste se časem cítili stejně unavené.

Obměňování poloh

Pro oplodnění vajíčka a také pro jeho lepší uhnízdění není důležitý jen výběr polohy. Podstatné je, abyste je pravidelně střídaly.

Protože každému páru vyhovuje něco jiného a myslet musíte i na malé odlišnosti v anatomii každé ženy.

Čili nespoléhejte se například pouze na misionáře, střídejte to s polohou od zadu, z boku nebo když vy ležíte na kraji posteli a partner stojí před vámi. Nezapomínejte také na klidné ležení krátce po milování, aby se spermie lépe dostali k vajíčku.

Muži pozor na cigarety

Zejména chlapi by si měli dávat pozor na všech zabijáků plodnosti. Zda jsou to cigarety, nebo přehnané pití alkoholu, obě věci způsobují zabíjení spermií, ale také zhoršují jejich kvalitu.

Pro ženy je z tohoto hlediska rizikovější kouření, které může negativně ovlivnit kvalitu vajíček.

Pozor na váhu, ale i na způsob hubnutí

U žen je velkým problémem i nadváha. Mnoho žen se ve snaze co nejdříve otěhotnět pustí do drastické diety.

Ta však výrazně oslabuje organismus a tím snižuje šanci na početí. Dávejte si tedy pozor na váhu, ale hubněte s rozumem. Stravu si jen upravte, ale neokrádejte se o žádné vitamíny a živiny.

Jídlo si raději rozložte do menších porcí a jezte pětkrát denně. K tomu si zvolte i pravidelný pohyb, pozor však na přehnané posilování.

Omezte některé léky

Dávejte si pozor na léky na hormonální bázi. Ty se užívají při některých kožních problémech nebo i při potížích se štítnou žlázou.

Zkonzultujte se svým lékařem možnost, zda je můžete alespoň na jistý čas vysadit, aby se vám upravila hormonální rovnováha a vylepšila se i vaše plodnost.