Těhotenská jóga: Prevence vůči depresi i strachu!

69

Budoucí maminky by měly být v co největší pohodě po celých devět měsíců, aby se dobře připravili na svou novou roli. Je však známo, že těhotenské hormony vědí nadělat Sarapis a tak mají těhulky časté výkyvy nálad. Stále více se ukazuje, že právě jóga pomáhá ženám bojovat proti depresi či strachu nejen během těhotenství, ale i po porodu.

Lékaři se shodují, že v dnešní době se u žen stále více setkáváme s duševními poruchami jako deprese, či úzkost během těhotenství, ale i po něm – poporodní deprese. Hormonální změny, genetická predispozice a sociální faktory ovlivňují budoucí maminky a tak některé z nich bojují s přetrvávající podrážděností, s pocitem bezradnosti a často nejsou schopny vyrovnat se samy s takovým stresem.
S depresí nejsou žerty!

Následky mohou být skutečně nebezpečné – u těhotných hrozí preeklampsie, předčasný porod a po porodu dokonce problematické navázání citového pouta se svým děťátkem. Zatímco za normálních okolností se v boji s depresemi běžně využívají medikamenty – tedy antidepresiva, u těhotných ani kojících žen to není možné, protože dopady těchto léků na dítě jsou více než rizikem.

Lékaři proto doporučují těhotným různé formy doplňkových terapií, mezi které patří například i těhotenská jóga. Výzkumníci z univerzity v Michiganu nyní dokonce zjistili, že je to jedna z těch nejúčinnějších možností! Jejich výsledky prokázaly, že pokud těhotná žena absolvuje alespoň základní, 10-týdenní kurz těhotenské jógy, dokáže se lépe vyrovnat s případnými depresemi, úzkostí, zda strachem a to nejen během těhotenství, ale i po porodu! Rovněž zjistili, že taková čerstvá maminka je se svým děťátkem i víc citově propojená, než žena, která v těhotenství jógu nezkusila. Jóga tedy jednoznačně podporuje jak matku, tak i děťátko v bříšku – dostává je do pohody. Není se tedy co divit, že je mezi těhulky stále více oblíbenou záležitostí.